Problem med e-posttjänster

Status: Fixed - on 5/22/20
Description:

Vi upplever just nu en störning på storagen för våra e-posttjänster, vi jobbar med att åtgärda det.

We currently have a storage issue impacting e-mail services. We are working on solving it.

Update on 5/22/20
Status changed from Investigating Watching

New information:

Vi har löst problem och all e-posttjänster borde fungerar som normalt igen. Vi övervakar tillsvidare situationen.

We have solved the problem and all services should be back to normal. We are monitoring the situation.

Update on 5/25/20
Status changed from Watching Watching

New information:

På fredagen upplevde vi ett problem med en access-server i vår nya lagringsmiljö som resulterade i problem med e-poståtkomst mellan 07:30 och 09:30. Vi undersökte problemet under helgen men kunde inte hitta en specifik orsak men som en lösning introducerade vi fler servrar till access-klustret, för att öka kapaciteten och fördela ut belastningen. Vi tror att den här lösningen kommer förhindra att problemet uppstår igen.

Under de kommande veckorna kommer vi att fortsätta arbeta med datamigrering till den nya lagringsplattform vilket troligen kommer att kräva att underhållsfönster schemaläggs mellan 23:00 - 02:00 vid vissa tillfällen.


On friday we experienced access server failure in our new storage cluster that resulted in mail access issues between 07:30 and 09:30 We investigated this over the weekend but couldn't find a specific reason for the outage. As the means to mitigate this we added extra servers to the access cluster to increase the distribution of the load - we believe this change will prevent the issue from reoccurring.

In the coming weeks we will continue working with data migration to the new storage environment which will likely require maintenance windows between 23:00 - 02:00 to be scheduled occasionally.

Update on 5/29/20
Status changed from Watching Fixed

New information:

Efter noggrann övervakning senaste veckan ser vi fortsatt full funktionalitet på våra e-posttjänster. Vi fortsätter trots det att övervaka men bedömer situationen som åtgärdad. Under de kommande veckorna kommer vi att fortsätta arbeta med datamigrering till den nya lagringsplattform för att ytterligare säkra stabiliteten, vilket troligtvis kommer att kräva att underhållsfönster schemaläggs mellan 23:00 - 02:00 vid vissa tillfällen. Information om det kommer publiceras på vår driftsida.

We continue to see full functionality on our email services. Despite this, we will continue to monitor but assess the situation as fixed. In the coming weeks we will continue working with data migration to the new storage environment which will likely require maintenance windows between 23:00 - 02:00 to be scheduled occasionally. We will communicate those dates in advance on our statuspage.

Contact

Phone: +46 771-24 08 00
Email: support@websupport.se
Webb: https://www.websupport.se

Loopia AB

Kopparbergsvägen 8
722 13 Västerås, Sweden
Org. number: 556633-9304

logo
Copyright © 2001-2024 Loopia AB